Podobne

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

dokładne wyniki.
c) Decyzje
i) Jeżeli orzeczenia dotyczące ogólnego stanu nadwozia są pozytywne, środek transportu może pozostać w
eksploatacji jako izotermiczny środek transportu w poprzednio ustalonej kategorii na nowy okres, nie
dłuższy niż 3 lata. Jeżeli orzeczenia eksperta lub ekspertów nie są pomyślne, środek transportu może
pozostać w eksploatacji tylko pod warunkiem, że przejdzie on z wynikiem pozytywnym na stacji
badawczej badania określone w punktach 7-27 niniejszego dodatku; w tym wypadku może on pozostać
w eksploatacji na nowy okres sześciu lat.
ii) Jeżeli chodzi o środki transportu seryjnej produkcji, wykonywane zgodnie z określonym rodzajem i
odpowiadające postanowieniom punktu 2 dodatku 1 do niniejszego załącznika oraz należące do tego
samego właściciela, można, oprócz sprawdzenia każdego środka transportu, dokonać pomiaru
współczynnika K co najmniej 1% tych środków transportu, przestrzegając przy tym pomiarze
postanowień punktów 7-27 niniejszego dodatku. Jeżeli wyniki sprawdzenia i pomiarów okażą się
pozytywne, wszystkie te środki transportu mogą pozostać w eksploatacji jako izotermiczny środek
transportu w poprzednio ustalonej kategorii na nowy okres sześciu lat.
Postanowienia przejściowe stosowane dla nowych środków transportu
30. W ciągu 4 lat począwszy od dnia wejścia w życie umowy, zgodnie z postanowieniami artykułu 11 ustęp 1,
jeżeli na skutek niedostatecznej liczby stacji badawczych nie ma możliwości dokonania pomiaru współczynnika K
środków transportu w drodze stosowania metod określonych w punktach 7-27 niniejszego dodatku, zgodność
nowych izotermicznych środków transportu z normami określonymi w niniejszym załączniku może być sprawdzana
zgodnie z postanowieniami punktu 29 i uzupełniona oceną własności izotermicznych, która powinna uwzględniać
następujące wymagania:
Materiał izolacyjny zasadniczych elementów środka transportu (ściany boczne, podłoga, dach, włazy, drzwi
itp.) powinien mieć możliwie jednakową grubość, przekraczającą w metrach liczbę otrzymaną z podzielenia
współczynnika przewodzenia ciepła tego materiału w otoczeniu wilgotnym przez współczynnik K, ustalony dla tej
kategorii, do której ma być zaliczony dany środek transportu.
C. SKUTECZNOZ DZIAAANIA URZDZEC CIEPLNYCH ZRODKÓW TRANSPORTU
Sposoby przeprowadzania badań dla określenia skuteczności działania urządzeń cieplnych środków
transportu
31. Określenie skuteczności działania urządzeń cieplnych środków transportu powinno być dokonane zgodnie z
metodami określonymi w punktach 32-47 niniejszego dodatku.
Zrodki transportu - lodownie
32. Opróżniony środek transportu powinien być umieszczony w komorze izotermicznej, w której powinna być
utrzymywana równomierna i staÅ‚a Å›rednia temperatura +30°C z odchyleniem ±0,5°C. Powietrze komory powinno
być utrzymywane w stanie wilgotnym, przy czym temperaturÄ™ rosienia ustala siÄ™ na +25°C z odchyleniem ±2°C;
wprowadza siÄ™ je w ruch zgodnie z punktem 9 niniejszego dodatku.
33. Przyrządy do pomiaru temperatury, zabezpieczone przed promieniowaniem, powinny być umieszczone
wewnÄ…trz i na zewnÄ…trz nadwozia w miejscach podanych w punktach 3 i 4 niniejszego dodatku.
34. a) Jeżeli chodzi o środki transportu, z wyjątkiem środków transportu z nieodejmowalnymi płytami
eutektycznymi, to maksymalna ilość czynnika chłodniczego, podana przez wytwórnię lub która rzeczywiście może
być normalnie umieszczona, powinna być załadowana do przewidzianych pojemników, gdy średnia wewnętrzna
temperatura nadwozia osiÄ…gnie Å›redniÄ… zewnÄ™trznÄ… temperaturÄ™ nadwozia (+30°C). Drzwi, wÅ‚azy i wszystkie otwory
powinny być zamknięte, a urządzenia do wewnętrznej wentylacji środka transportu, jeśli takie istnieją, uruchamia się
na maksymalną wydajność. Ponadto w nadwoziu nowych środków transportu powinno być uruchomione urządzenie
ogrzewcze o wydajności cieplnej równej 35% ciepła wymienianego poprzez ściany w stałych warunkach, gdy
osiągnięta została temperatura przewidziana dla danej klasy środka transportu. W czasie badania nie należy
dokonywać żadnego uzupełniającego doładowywania czynnika chłodzącego.
b) Przy badaniu środków transportu z nieodejmowalnymi płytami eutektycznymi powinna być przewidziana
wstępna faza zamrażania roztworu eutektycznego. W tym celu, gdy średnia wewnętrzna temperatura nadwozia i [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • grolux.keep.pl
  • Powered by MyScript